חברת אבטחה ובעליה ישלמו פיצוי לסוכנות צילום בגין הפרת זכויות בצילום - LBA LAW

חברת אבטחה ובעליה ישלמו פיצוי לסוכנות צילום בגין הפרת זכויות בצילום

פורסם ע"י :

שתף :

בית המשפט המחוזי בתל אביב (כבוד השופטת אביגיל כהן) דחה לאחרונה ערעור, שהגישה חברת אבטחה ובעליה, על חיובם בפיצוי בגין הפרת זכות יוצרים וזכות מוסרית בשני צילומים.

בצילומים המדוברים ניתן לראות את סולן להקת The Black Eyed Peas מבקר בכותל המערבי בירושלים, כשברקע שני מאבטחים.

חברת האבטחה עשתה שימוש בצילומים לצורך קידום פעילותה העסקית, במשך תקופה ארוכה, מבלי שרכשה את הזכויות מסוכנות הצילום שייצגה את הצלם ומבלי שנתנה לו קרדיט.

בית המשפט השלום קיבל את התביעה שהגישו סוכנות הצילום והצלם וחייב את חברת האבטחה ואת הבעלים שלה לפצות את התובעים בסכום כולל של 80,000 ₪ בגין הפרת זכויותיהם. הנתבעים חויבו גם בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד, בסכומים גבוהים.

חברת האבטחה ובעליה ערערו על פסק הדין בטענה כי סכום הפיצוי אינו פרופורציונאלי וכן כי לא היה מקום לחייב את הבעלים של החברה באופן אישי.

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי על אף שמדובר בפיצוי גבוה לכאורה, הרי שהוא מצוי בגדר הפיצוי שניתן לפסוק בהתאם לחוק ולכן אין להתערב בו. חיובו של בעלי חברת האבטחה נותר גם הוא ללא שינוי, לאור העובדה שבחר לא להגיע לדיוני ההוכחות וגרסתו העובדתית לא נשמעה.

המערערים חויבו בהוצאות המשיבים בערעור, בסך של 10,000 ₪.ע"א 70225-07-17 י.י.מ.מ. אבטחה בע"מ ואח' נ' פלאש 90 בע"מ (פורסם בנבו, מיום 6.12.2017).

שתף :

כל הזכויות שמורות לעורך הדין ליאור בן ארי ©