רישום סימן מסחר - LBA LAW

רישום סימן מסחר

רוצים לבדל את הסמל המסחרי שלכם, להגן על המותג בו השקעתם והמוניטין הנלווה לו  ולהבטיח שלא יעשה בו שימוש על ידי מתחרים? רשמו אותו כסימן מסחר!

משרדי מתמחה בליווי חברות ובעלי עסקים בהליכי רישום של סימני מסחר, כמו גם בייצוג בהליכים משפטיים בגין הפרת סימן מסחר רשום . אשמח ללוות אתכם בתהליך הרישום על שלביו השונים.

מהו סימן מסחר?

במילים פשוטות, סימן מסחר הוא סימן שיש בו כדי לסמן סחורה או שירות עם אדם/חברה, באופן שיזוהה על ידי קהל הצרכנים ככזה המשויך לאותו אדם או חברה.

ובשפה משפטית יותר, פקודת סימני מסחר מגדירה סימן כ"אותיות, ספרות, מלים, דמויות או אותות אחרים או צירופם של אלה, בשני ממדים או בשלושה". בנוסף, קובעת הפקודה כי סימן מסחר הוא "סימן המשמש או מיועד לשמש לאדם, לעניין הטובין שהוא מייצר או סוחר בהם".

כמה דברים שכדאי לדעת על הליך הרישום

  • הליך הרישום מתבצע בדרך של הגשת בקשה למחלקת סימני המסחר, אצל רשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר.
  • הבקשה לרישום צריכה להתייחס ולפרט את סיווגי הסחורות והשירותים, שלסימונם המוצר או השירות משמש או מיועד לשמש. לאחר הגשתה, הבקשה עוברת לבחינה, במהלכה עשוי מגיש הבקשה להידרש להשגות מצד הרשם.
  • הליך הבחינה נמשך בממוצע כשנה עד שנה וחצי, תלוי בנסיבות המקרה ובאם התקבלו השגות או הוגשה התנגדות לרישום הסימן. במקרים מסוימים, בין היתר כאשר קיים חשש לשימוש בסימן על ידי גורם בלתי מורשה, ניתן להגיש בקשה "לזירוז" רישום הסימן, בדרך של בחינה "על אתר".
  • לאחר רישום הסימן, ניתן לחדשו מידי 10 שנים, בכפוף להגשת בקשה ותשלום אגרת חידוש.

כיצד רישום סימן מסחר מגן על מוניטין העסק?

כבעלי עסקים המציעים מוצר או שירות, אתם שואפים ליצור בידול ביניכם לבין המתחרים, להדגיש את השוני ביניכם וליצור סממן זיהוי עסקי המזוהה אתכם באופן ייחודי. בסופו של דבר, בידול זה תורם לחיזוק והגנה על המוניטין של העסק וגם "מסמן" לקהל היעד כי המוצר או השירות הרלוונטי מסופק על ידכם.

רישום סימן מסחר מאפשר לבעל הסימן לקבל הגנה משפטית אפקטיבית, כנגד מתחרים פוטנציאליים או כל גורם אחר שמבקש לעשות שימוש בסימן המסחר הרשום. הרישום מאפשר לנקוט בפעולה משפטית כנגד מתחרים שמבקשים להיבנות מההשקעה והמוניטין שנצברו לטובת העסק המתחרה, בין היתר באמצעות שימוש בסימן המסחר שלו לטובתם או פגיעה המכונה "דילול" של סימן המסחר.

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ בעניין רישום סימני מסחר חייגו: 03-9283737

שתף :

כל הזכויות שמורות לעורך הדין ליאור בן ארי ©