דיני מחשבים ואינטרנט - LBA LAW

דיני מחשבים ואינטרנט

עסק מתחרה עושה שימוש בדומיין דומה לזה שרכשתם? נתבעתם בגין תוכן שהועלה לאתר שלכם על ידי אחד הגולשים? פנו למשרדי לייעוץ משפטי.

משרדי מתמחה בניהול הליכים משפטיים הקשורים בדיני אינטרנט, לרבות הפרת חוק איסור לשון הרע, הגנת הפרטיות וכן הפרת זכויות יוצרים ברשת וברשתות החברתיות. משרדי עוסק גם בניהול הליכים משפטיים הנוגעים להגנה על דומיינים (שמות מתחם), בפני איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC).

המקצועיות והניסיון שלי עומדים לרשותכם

הגנה משפטית על דומיינים

שימוש של עסק בדומיין (שם מתחם), בעל שם זהה או דומה לסימן מסחר רשום או כזה המזוהה עם עסק אחר באופן מובהק, חושף אותו לתביעה בדרישה לפיצוי כספי, כמו גם דרישה להעברת הבעלות בדומיין.  

כיצד מתנהל הליך משפטי להעברת בעלות בדומיין?

מחלוקות בתחום השימוש בדומיינים מתעוררות לעתים תכופות וניתן ליישב אותן בדרכים שונות, לרבות בפנייה לערכאות משפטיות, או באמצעות הליך חלופי ליישוב מחלוקות שעניינן הקצאת שמות מתחם, בפני גוף המכונה "איגוד האינטרנט הישראלי" (ISOC).

ההליך מתנהל כבוררות, במסגרתה מוגשים כתבי טענות ובסופו מוכרע מי הוא הבעלים החוקיים של הדומיין וזה מועבר לרשותו.

הפרת זכויות ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות

במציאות הקיימת, בעלי אתרים ומנהלי פורמים מתקשים לנתר ולחסום תכנים מפרים שמועלים על ידי גולשים. במקרים מסוימים, התוכן המופץ עשוי להיחשב לשון הרע, הפרת זכויות יוצרים ואף פגיעה בפרטיות של צדדים שלישיים.

אם אתם, כמנהלים של פורום או בעלי אתר, קיבלתם פנייה בגין תוכן מפר שפורסם בו ואתם זקוקים לייעוץ משפטי והדרכה כיצד לנהוג ואיך להשיב למכתב ההתראה שקיבלתם – פנו למשרדי בהקדם.

תקנון אתר, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

המונחים "תקנון אתר" ו"תנאי שימוש" מתייחסים למערכת ההסכמית בין בעלי האתר לבין המשתמשים בו. מדיניות פרטיות עוסקת באפשרות של בעלי האתר לעשות שימוש בנתונים אישיים של הגולשים למטרות שונות.

קיימות חמש סיבות עיקריות בגינן כדאי לבעלים ומפעילי אתר לדאוג לתקנון ותנאי שימוש באתר האינטרנט שלהם:

  1. מניעת הפרות של תנאים כאלו ואחרים, שאתה כבעל האתר, מעוניין לקבוע כתנאי לשימוש באתר שלך. דוגמאות לפעולות של גולשים שניתן לאסור הן: שליחת דואר זבל, הפרת זכויות יוצרים, לשון הרע וכדומה.
  2. מניעת פגיעה בקניין רוחני השייך לך כבעלים של אתר האינטרנט. תנאי השימוש מבהירים את אפשרות השימוש בתכנים מסוגים שונים, המופיעים באתר. לדוגמה: צילומים, מאמרים, איורים, לוגו ועוד.
  3. אזהרה ועיגון משפטי לזכותך להשעות ולבטל את אפשרות הגולש מכניסה לאתר, במקרה של הפרת תנאי מתנאי השימוש.
  4. הגבלת אחריות במקרים שונים בהם נגרם לגולש נזק כתוצאה מפעילות האתר. לדוגמה: מקרים בהם הוא הסתמך על מידע באתר לעשיית פעולות משפטיות או עסקאות.
  5. קביעת הדין ומקום השיפוט במקרה של סכסוך בין בעלי האתר לגולש. מוטב לבעלי אתרי אינטרנט להסדיר את מקום השיפוט והדין הרלוונטי, הנוחים להם, למקרים בהם יתעורר סכסוך משפטי מול משתמשים הגולשים באתר.

אל תתפשרו על ייצוג הולם

כדי להבטיח שההליך כולו יתנהל באופן מקצועי ועל מנת שתוכלו לקבל את ההגנה המשפטית הטובה ביותר – חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין המתמחה בתחום דיני האינטרנט.

במסגרת הייעוץ המשפטי השוטף לבעלי עסקים, משרדי עוסק בניסוח וכתיבת תקנונים, מדיניות פרטיות ותנאי שימוש לאתרי אינטרנט, אתרי מכירות, אתרי תדמית, פלטפורמות פרסום, פורומים ועוד.

משרדי מתמחה בייצוג לקוחות בהליכים משפטיים בפני איגוד האינטרנט הישראלי, כמו גם ייצוג בעלי אתרים, מנהלי פורומים או גולשים בערכאות המשפטיות השונות, בסוגיות של הפרת זכויות יוצרים, לשון הרע והגנת הפרטיות.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ חייגו: 03-9283737

שתף :

כל הזכויות שמורות לעורך הדין ליאור בן ארי ©