THE DOORS: העסק המתחרה ששילם ביוקר על הפרת זכויות יוצרים - LBA LAW

THE DOORS: העסק המתחרה ששילם ביוקר על הפרת זכויות יוצרים

פורסם ע"י :

שתף :

נניח שעזבתם את מקום העבודה והקמתם עסק מתחרה. נניח שהעסק החדש שלכם זקוק לתמונות ותוכן חדשים – מה תעשו? במקרה של בעליה הטריים של חברה למכירת דלתות, הפתרון היה פשוט: העתקת החומרים מאתר האינטרנט של מקום העבודה הקודם בו עבד – חברת דלתות מובילה שאני מייצג.

הנתבעים: "התמונות נלקחו מאתרים אחרים"

כשהלקוחה שלי הבחינה בהפרת זכויות היוצרים הבוטה וגזל החומרים מאתר האינטרנט שלה, משרדי נכנס לתמונה. הגשנו תביעה בסך 300,000 ₪ וכן בקשה לסעד זמני, שיורה על הורדה מיידית של החומרים המפרים מהאתר. הנתבעים מצידם, הודיעו חגיגית: התמונות נלקחו מאתרים אחרים. אך לא דובים, לא יער וגם לא שמץ של תמונות דומות באתרים אליהם הפנו הנתבעים.

גרסת הנתבעים מסתבכת

לאחר שהבינו שנקלעו לדרך ללא מוצא, הסכימו הנתבעים להוריד את האתר שלהם כולו מהרשת – לא רק את התמונות ואת התוכן שגזלו מהלקוחה שלי, אך באותה נשימה טענו שהצילומים הועלו לאתר שלהם על ידי בונה האתרים שבנה אותו.
הגרסה הזו, יש לומר, לא הועלתה על ידי הנתבעים קודם לכן והביאה להוצאות ולבזבוז זמן מצידנו. לכן, דרישתי הייתה אחת: האתר, כמובן, יירד מהרשת לאלתר ולאור ההתנהלות, אך ראוי שבית המשפט יפסוק גם הוצאות בגין הדיונים המיותרים והסחבת שנגרמה כתוצאה משינוי הגרסה.

בית המשפט: "המשיב אמר דברים שאינם נכונים בבית המשפט"

העובדה הפשוטה שהנתבעים שינו את גרסתם הובילה את בית המשפט להתנסחות מרחיקת לכת. לאחר שהובאו בפניו כל העובדות, התנסח בית המשפט כך: "המשיב אמר דברים שאינם נכונים בבית המשפט, לא ניתן להקל בכך ראש". לאור זאת, פסק בית המשפט כי הנתבעים יישאו בהוצאות גבוהות וישלמו ללקוחה שלי 12,000 ₪, זאת ללא קשר לפסק הדין שיינתן בהמשך בתביעה, שעדיין מתבררת.

הפרו את זכויותיכם? אתם לא לבד. פנו אל משרדי ואשמח לעמוד לצידכם – עד לתוצאה הטובה ביותר!



שתף :

כל הזכויות שמורות לעורך הדין ליאור בן ארי ©